Op weg naar ubud

4 oktober 2017 - Ubud, Indonesië

Gister ben ik uit Kuta naar Ubud vertrokken. Het werd tijd om na een hele leuke week weer ergens anders heen te gaan. De laatste dagen in Kuta ben ik nog met wat mensen uit het hostel naar Uluwattu geweest en heb daar de mooiste stranden gezien. Het mooiste strand vond ik blue point beach, om daar heen te gaan moest je letterijk helemaal naar beneden klimmen door smalle straatjes van trappen met daarnaast winkeltjes en restaurants. Daarna kwam je in een soort van grot terecht waar je doorheen moest kruipen en vanaf daar kon je op het strand komen. 'S avonds moest je ook op tijd weer weg zijn, anders was het vol gelopen met water en kon je niet meer terug komen vanaf het strand. Op de weg naar Uluwattu zijn we gestopt aan de rand van een klif, letterlijk op de rand. Je wilt er niet vanaf vallen, want dan land je ongeveer 12 meter lager op de rotsen voor de zee.  Het uitzicht was wel ongelofelijk mooi. Aan de ene kant was alleen zee, aan de andere kant de kust met het strand genaamd padang padang. Uiteindelijk wilde we nog naar de tempel in Uluwattu gaan maar we waren al de hele dag onderweg geweest en toen hadden we niet meer genoeg tijd om ook nog naar de tempel te gaan.

Gister ben ik dus naar Ubud gekomen.Ik vind de stad hier veel mooier dan Kuta aangezien het wel een stad is, maar er veel meer natuur omheen ligt. Kuta is echt een hele drukke stad en Ubud is ook een drukke stad, maar er hangt een andere sfeer. Een meer relaxtere sfeer. Ik ben vandaag met een meisje van het hostel naar de monkey forrest geweest. Het was heel mooi daar met de natuur, de tempels en alle apen! Meteen toen ik binnen liep had ik al een aap op mijn rug. Hij maakte mijn rugzak open en pakte er een portomeneetje uit. Gelukkig had ik die net leeg gemaakt, dus kon hij niet echt iets kwijt maken! Later toen de aap eindelijk weg was vond ik het portomoneetje ook nog terug.

Ik blijf nog tot vrijdag in Ubud en dan ga ik naar Canggu een echt surfers dorpje. Ik zie er erg naar uit om daar heen te gaan, eergisteren ben ik er namelijk ook al even geweest vanuit kuta om naar het strand te gaan. We wilden namelijk even een ander strand zien dan  Kuta :)  Het is een erg leuk plaatsje daar!

Terwijl ik dit schrijf regend het echt heel hard hier in Ubud, het is net of ik weer even in Nederland zit, met de herfst. Gelukkig is dit pas de tweede keer dat ik regen heb gezien sinds ik in Bali ben. Dus ik ben toch wel echt in Bali!

1. Sandra de Wijn:
    5 oktober 2017
    Leuk schat om je avontuur te volgen!
  2. Jenny:
    7 oktober 2017
    Hoi Merel, leuk om zo je avontuur te volgen. Heb me gelijk op de mailing list gezet. Geniet ervan en ik kijk uit naar je volgende verhaal. Veel plezier.
    Groeten Leo en Jenny