Be dingo safe! zeilen op de whitsundays, topless cars en daintree roadtrips

1 januari 2018 - Eastern states of Australia, Australië

Ook Noosa kwam aan een einde, want ik moest verder naar Hervey Bay om mijn trip naar Fraser island te halen. Ik had hele leuke mensen ontmoet in Noosa, maar gelukkig ga ik hun bijna allemaal weer terug zien als we in Agnes water zijn. Na een nacht in Hervey Bay geweest te zijn, vertrokken we de volgende ochtend met 24 mensen en 3 four wheel drive auto's naar de Ferry om naar Fraser eiland te gaan. Ik was de eerste die mocht rijden. Er waren namelijk maar 4 andere die wilde rijden, dus ik kon heel vaak rijden, wat erg leuk was. Dit was voor mij ook weer de eerste keer in lange tijd dat ik kon rijden en dan ook nog in Australië aan de andere kant van de weg. Dat was wel even wennen, maar het ging wel beter dan ik van te voren had gedacht. Daarna op het eiland waren helemaal geen verharde paden meer en alleen maar zand wegen en het strand waar je op kon rijden. Dat was zo leuk! Het eerste moment dat ik het strand op reed was het wel even spannend, omdat het best lastig rijden is en je echt niet wilt komen vast zitten. Maar ik vond het echt heel leuk om te doen. Fraser island was zo leuk! Ik was met een hele leuke groep en we hebben hele leuke dagen gehad op het eiland. Veel gezwommen in meren en rivieren en het beroemde schipwrak gezien. Dingo's liepen gewoon over het hele eiland heen. We mochten dan ook nooit in je eentje lopen en bij ons kamp op het strand moesten we altijd een oranje dingo stok meenemen om dingo safe te zijn.

De laatste nacht in Hervey Bay zaten we weer met de hele groep in hetzelfde hostel, we hebben toen besloten om met z'n alle naar Agnes water te gaan. Iedereen van de groep ging maar voor een nacht, maar ik zou daar een aantal dagen blijven. Het was heel leuk om voor een keer met een groep verder te reizen. Dat is toch even gezelliger dan elke keer in je eentje in de bus te zitten. De volgende dag in Agnes water zijn we naar een kangoeroe sanctuary gegaan, waar we ze konden voeren. We waren de enige daar wat erg leuk was, want we hadden alle kangoeroe's voor ons zelf. De volgende dag moest de groep weer verder om naar de whitsundays te gaan en bleef ik weer in mijn eentje achter. Ik vond het aan de ene kant wel jammer, maar aan de andere kant zat ik in een heel leuk hostel en wist ik dat de mensen die ik in Noosa had ontmoet een dag later zouden komen. Dus ik zou niet echt alleen zijn. De rest van Agnes water was ook erg leuk, alleen het weer werkte een beetje tegen, want het regende elke dag dat ik er was. Het enige wat je in de dorpje kan doen is surfen en omdat het slecht weer is, is het niet leuk om hele dagen te surfen.

Na Agnes water was het weer tijd om afscheid te nemen van mensen die ik deze keer waarschijnlijk niet meer zou zien. Een paar van hun zaten wel bij me in de bus, dus ik was weer niet alleen in de bus wat heel fijn was want het was weer een 9 uur lange rit naar Airlie Beach. In Airlie Beach zag ik de groep van fraser island weer terug, zij waren net terug gekomen van de whitsundays en ik zou de volgende dag daar heen gaan. Het was heel leuk om ze allemaal weer te zien en bij te praten. Die avond zijn we nog uit gegaan en daarna ben ik de volgende ochtend vertrokken naar de whitsundays. Ik was onderweg naar de boot toen ik al mensen ontmoette die op dezelfde boot zaten. Ik heb daarna de hele boot trip met hun opgetrokken. De whitsundays was ook echt geweldig, zulke mooie stranden en we hadden een hele leuke groep! Ik heb ook vijf schildpadden gezien met snorkelen en de mooiste vissen. We hebben drie dagen gevaren en geslapen op de boot. De laatste avond hadden we met een klein deel van de groep een after party, omdat alle andere al weer verder waren gegaan. Maar dat maakte de after party niet minder leuk! Het was echt een hele leuke avond. De volgende ochtend ben ik met twee andere van de boot weer op de bus gestapt, ik om in townsville de Ferry te pakken naar magnetic island en zij gingen naar cairns. Op de Ferry was ik voor het eerst weer even helemaal alleen wat best wel raar was. Maar ik vond het weer niet vervelend, want op magnetic eiland zou ik weer mensen van de boot zien.

Magnetic eiland was heel gezellig! Ik heb er een aantal wandelingen gemaakt over het eiland wat heel leuk was, want je kon er wilde koala's overal in de bomen vinden. En we hebben een dag een auto zonder dak gehuurd waarmee we het hele eiland over zijn gecrosssed. Onder weg hebben we wat kokosnoten gekraakt die we gevonden hadden en s' avonds wilden we eigenlijk met een pizza en wijn de zonsondergang bekijken op een lookout, maar omdat de pizza iets langer duurde, eindigde we op een terrein van iemand waar we het beste uitzicht hadden. De eigenaar kwam wel even kijken wat we aan het doen waren, maar hij vond het gelukkig niet erg en liet ons blijven tot de zonsondergang voorbij was. Daarna zijn we toch nog in het donker naar de lookout gereden die heel erg afgelegen op een heuvel lag. Iedereen ging er net vandaan en wij kwamen er aan. We zagen daar mensen met een kampvuur en het bleken mensen te zijn die daar al jaren wonen op de berg. We hebben de rest van de avond bij hun kampvuur met ze gezeten.

De volgende ochtend was het weer tijd voor mij om verder te gaan naar mission beach. Ik zat daar in een hostel midden in het regenwoud. Het was een heel rustig hostel, maar dat vond ik helemaal niet er, want de sfeer die er hing was zo gezellig en de mensen die er werkte waren zo aardig. Ik ben de hele tijd met de mensen opgetrokken die daar werkte, waaronder een Spaans stel die de hele wereld over reizen en daar doormiddel van acrobatiek en handpoppen  kinderen Engels en Spaans leerden. Ze waren nu hier voor een aantal weken aan het werk om geld te verdienen. Mission beach zelf was heel mooi! Alleen je kon er niet in de zee zwemmen want er zaten allemaal krokodillen in. Na een paar dagen daar gerelaxt te hebben ben ik verder gegaan naar cairns.

Cairns zou heel leuk en druk worden omdat ik daar bijn a iedereen weer terug zou zien, de mensen uit Noosa, uit fraser island en van de boot in de whitsunday. Ik heb eet zo leuk gehad in cairns, we hebben bijna elke avond gefeest, omdat het de laatste stop is van de eastcoast is het de feestplek voor alle backpackers. Ik ben er ook een dag gaan snorkelen, we gingen met een grote cruise naar het great barier reef en daar sprongen we twee keer het water in. Ik vond het minder geweldig dan het snorkelen bij de whitsundays, misschien omdat ik al zoveel gezien had daar, maar ik zag even goed hele grote vissen bij het great barier reef en heb ook een haai gezien. Jammer genoeg  heb ik hier geen schildpadden gezien, maar gelukkig had ik er al vijf gezien in de whitsundays. Mijn laatste dag heb ik met wat mensen van fraser island een auto gehuurd en zijn we helemaal naar cape tribulation gereden door het regenwoud. Dat is een dorpje in het regenwoud waar je de laatste verharde wegen hebt van het noorden, daarna zijn het alleen maar onverharde wegen waarvoor je een four wheel drive nodig hebt. Het was echt een hele leuke laatste dag, ik heb nog een cassowary gezien, een grote vogel die alleen in Australië leeft en bijna uitgestorven is.

De dag daarna heb ik het vliegtuig terug genomen naar Sydney, om kerst en oud&nieuw te vieren met Hugo, Cindy en de familie. In het vliegtuig vloog ik over de oostkust terug en ik herkende mangetic island en mission beach van boven, daarna was het jammer genoeg te donker om iets te zien.

1. Oma Oda:
    1 januari 2018
    Wat heb je veel beleefd Merel, kan me voorstellen dat je wel bij moet komen van alle indrukken, maar dat heb je maar mooi meegemaakt
    Nu de laatste dagen, maak er nog wat van dikke 💋 oma
  2. Sien en Henk:
    3 januari 2018