Enjoy life, Canggu

9 oktober 2017 - Canggu, Indonesië

Sinds vrijdag ben ik in Canggu en ik heb het hier erg naar mijn zin, de sfeer hier in Canggu is zo goed.  Het is echt een surfers dorpje en het motto Enjoy life is hier overal terug te vinden.

Eerst even terug naar mijn dagen in Ubud. De laatste dagen ben ik nog naar de tegenungan waterval geweest. Het was super mooi! Alleen ik vond de omgeving van de waterval eigenlijk mooier dan de waterval zelf. Over al om de waterval was alles versierd met bouwsels van stenen. We zijn ook helemaal op de waterval geklomen en daar was het nog mooier dan beneden, je kijkt namelijk zo in het dal en je ziet de stroom water die naar de rand van de waterval gaat. Ook daar waren de leukste dingen gebouwd van stenen. We hadden geluk die dag want het was best mooi weer en de andere dagen in Ubud heeft het alleen maar geregend. De laatste dag dat ik in Ubud was heb ik nog een beetje door het centrum gestruind en op de markt geweest. Het is echt verbazingwekkend dat alle markt kraampjes hetzelfde verkopen. Het is bijna moeilijk om iets origineels te vinden daar!

In Canggu heb ik nog niet echt iets speciaals gedaan eigenlijk. Ik ben vooral naar het strand gegaan en heb gesurfd. Het is hier wel heel anders om te surfen omdat ik gewend ben aan golven op het strand. Net als de golven die er waren in kuta, toen ik daar vorige week ging surfen. Op het strand in Canggu zijn er meer golven dieper in de zee, vanwege het reef. Dus je moet veel meer peddelen om bij de goede golven te kunnen komen. Het was even wennen, maar het is uiteindelijk gelukt om goeie golven te pakken en te staan :)                                                                                               Mijn hostel is op loop afstand van het strand dus elke dag loop ik wel even richting het strand. Het is heerlijk om er elke dag gewoon heen te kunnen lopen. Er is hier in Canggu ook elke avond wel een groot feest met een live band, dat is super leuk om heen te gaan! En daarna is er elke avond een feest op het strand. Je kunt hier ook heel goed uitgaan dus.

Het weer hier in Canggu is veel beter dan in Ubud. Overdag is het elke keer super mooi weer en alleen 's avonds is er af en toe een bui. Maar dat trekt over het algemeen ook snel wel weer weg.

1. Jos:
    23 oktober 2017
    Ik 'surf' via het internet naar jouw blog en daar lees ik dat jij ook surft, maar dan op de golven. Da's toch wel even andere koek.