Sydney en de blue mountains

27 oktober 2017 - Emu Plains, Australië

Ik ben nu ongeveer ander halve week bij mijn familie in Emu plains een buitenwijk van Sydney. Ik heb het hier erg naar mijn zin! Het is erg lekker rustig om even bij mijn familie te zijn en tegelijkertijd is het ook gewoon heel gezellig om met ze uitstapjes te maken in de buurt en ze allemaal beter te leren kennen. Het eerste wat me hier opviel in Australië is dat er zoveel ruimte is! Toen ik ergens afgelopen week met Saskia naar de rivier liep dicht bij hun huis, kun je lopen door de weilanden en bossen, zonder dat je iemand tegen komt. Ook kun je er geen auto horen, terwijl als je ergens in Nederland bent, je altijd wel mensen ziet of auto's hoort. Het enige teken van leven dat we bij de rivier hadden gevonden was een slang. Ik had hem eerst niet gezien, maar gelukkig waarschuwde Saskia me ervoor, anders was ik er waarschijnlijk zo langs gelopen.

Ik ben ook een dag met Cindy naar de blue mountains geweest, daar hebben we op de look out gestaan en dan kijk je over kilometers met bossen en je kunt de three sisters zien. Het mooiste vond ik daar dat je kijkt op de bergen en bomen en er dan donkere vlekken te zien zijn, die donkere vlekken komen door de wolken, dus daar is schaduw. Het is een heel mooi gezicht, omdat je er zo van bovenaf op kijkt.

Afgelopen weekend, ben ik met Saskia en Marlies een riad trio gaan maken naar de central coast, waar we eerst naar avoca beach zijn gegaan. Een heel mooi en rustig strand. We hebben even geprobeerd te zwemmen, maar het water was echt ijs. We zijn wel onder gegaan, maar zijn daarna snel het water weer uitgegaan. We zijn die middag fish and chips gaan eten bij een restaurantje in het dorpje en daarna zijn we weer verder gegaan met de road trip omdat we gingen paardrijden. Het was super leuk om de trip te maken! De natuur was super mooi en de paarden waren gelukkig niet zo getrainde om alleen maar achter elkaar aan te lopen. Het was af en toe dus best een uitdaging, maar dat was juist het leuk!

Gister ben ik met Cindy en Marlies naar Sydney geweest, we hebben het opera house gezien en de harbour bridge en daarna hebben we de Ferry genomen naar Manly. Ik wist dat Sydney groot was, maar het is nog veel groter dan ik me had voorgesteld. Het duurde een half uur met de Ferry om naar Manly te gaan, onderweg kom je de mooiste tegenstellingen tegen, het ene gedeelte van Sydney is heel erg begroeid met natuur, bomen en rosten en de ander kant heeft allemaal grote gebouwen. Als je dan de hoek omgaat met de Ferry, zie je de rotsen met bomen enen paar grote villa's en dan daarboven uit zie je de flats uitsteken. Het was niet zulk super mooi weer, het was bewolkt, maar wel gewoon warm genoeg, maar toen we in Manly aankwamen was het bijna alsof je op vakantie ging, de zon scheen daar en er hangt een hele andere sfeer dan in de stad zelf, alles is heel rustig en laid back. Ik heb drie walvissen gezien toen we een ijsje aan het eten waren op Manly beach, je zag ze  heel in de verte opdringen en dan water omhoog schieten, ik heb geprobeerd er een foto van te maken, maar je ziet alleen water omhoog gaan en er is een meeuw die het leuk vond om een fotoboek te doen.. Het was een erg gezellige dag!

Ik blijf nog tot dinsdag hier in Emu  plains en dan neem ik dinsdag avond de bus naar byron bay, waar ik weer in mijn eentje verder ga!

1. Oma Oda:
    27 oktober 2017
    Ja, ja walvissen gezien iets anders dan dolfijnen, wat een nieuwe ervaringen weer. Goede reis voor dinsdag XX
  2. Sien en Henk:
    27 oktober 2017
    Hoi hoi Merel wat een mooie dingen maak jij mee!! Blijf maar lekker genieten 😊😊.