Strand, strand en de Sunshine Coast

21 november 2017

Toen ik deze site opende keek ik best wel op van de tijd dat ik al niets meer heb geschreven..... De laatste keer dat ik heb geschreven was ik nog in Sydney en het voelt alsof dat alweer 3 maanden geleden is. Ik heb in de tussen tijd al zoveel nieuwe dingen gezien en gedaan en ik heb zoveel mensen leren kennen.

Mijn eerste stop na Sydney was Byron bay, ik vond het heel leuk daar! Er hing zo'n leuke sfeer! Er waren elke dag mensen die kunst en muziek aan het maken waren op straat en elke avond was er een concert bij het strand van mensen die graag hun muziek wilde laten horen aan anderen. Ik zat in een heel leuk hostel waarbij de achtertuin van het hostel aan het strand lag, dus als je de tuin uit liep zat je meteen o het strand. Je kan dus wel raden wat ik eigenlijk elke dag heb gedaan dat ik daar was :)  je hebt in Byron ook een hele mooie vuurtoren, ik ben daar helemaal heen gelopen wat best wel een opgave was, maar wel heel mooi! Ook als je s avonds op het strand was, was het zo mooi, elke keer kwam er weer een straal van de vuurtoren over het strand.

Na een aantal dagen in Byron geweest te zijn ben ik weer verder gegaan naar  Coolangatta, dat is een klien dorpje net voor de Gold coast en Surfers paradise. Het is niet zo bekend bij backpackers en dat is juist wat het zo leuk maakt! Je zit dus echt met bijna alleen maar locals. De mensen in het hostel hier waren allemaal heel aardig en het was echt een soort groep samen in het hostel, waar de meeste hostel vaak allemaal kleine groepjes zijn, was dit een grote wat het altijd heel leuk maakt! Iedereen in het hostel zat er vaak ook al voor een lange tijd en waren ook van plan daar langer te blijven. Ik ben daar uiteindelijk ook 1,5 week gebleven, dus dat is voor mijn doen wel erg lang. Ook hier ben ik weer gewoon weer veel naar het strand geweest en gesurfd. Ik had het daar erg naar mijn zin en ik vond het ook echt wel moeilijk om daar weer weg te gaan. Maar aan de andere kant wilde ik natuurlijk ook meer van de east coast zien en had ik ook wel weer zin om nieuwe plekken te ontdekken. Dus ben ik naar brisbane vertrokken.

Brisbane is een grote stad met in het midden een grote rivier die er doorheen loopt. De contrasten in deze stad zijn zo grappig om te zien. Het is een grote stad met grote flats en alles, maar in een stuk van de stad hebben ze ook een soort van openbaar zwembad en zee gemaakt, waar iedereen uit de stad heen kan gaan om af te koelen. Op de achtergrond zie je dan de flat gebouwen aan de andere kant van de rivier. Ik ben twee dagen in Brisbane geweest. Ik heb in die dagen heel veel gezien van de stad, nog niet alles, maar ik vond twee dagen rond lopen in een stad wel weer genoeg en ik had weer behoefte aan het strand en een rustig dorpje. Koen en Joyce hebben mij de stad laten zien want zij wonen daar. Vroeger voordat ze naar Australië zijn geemigreerd waren wij al vrienden met ze, dus ik vond het heel leuk om ze na denk ik meer dan 10 jaar later weer te zien. Op zaterdag ochtend ben ik samen met Koen naar het huis van zijn ouders in Caloundra gegaan waar ik ben gebleven tot maandag ochtend, dat was ook een heel gezellig en leuk weekend. Maandag ben ik verder gegaan op de sunshine coast richting Noosa Heads. De natuur is zo mooi hier,  Mooie stranden met helder zeewater en koala's! Ik heb hier gister mijn eerste wilde koala gezien!

1. Jenny:
    21 november 2017
    Hoi Merel, mooie belevenissen. Ik lees gewoon hoe jij van alles geniet. Geniet. Maar lekker verder. Fijne tijd daar.
  2. Oma Oda:
    21 november 2017
    Leuk Merel om Koen en Joyce te ontmoeten naast Lle andere belevenissen, ik ben trots op je hoe jij je daar beweegd en genietvan alles. Liefs oma
  3. Sien en Henk:
    26 november 2017
    Hi Merel,
    Wat een reis (en het eind is nog lang niet in zicht...).
    Goed dat je op tijd uit Bali weg bent. Nu met die vulkaanuitbarstingen lijkt het ons niet echt veilig.
    Veel plezier. Liefs & xx Klazien & Henk.