Eerste dagen in Bali

29 september 2017 - Kuta, Indonesië

Hoi allemaal!

Het is zover, ik schrijf eindelijk iets op mijn blog over mijn reis!

Net voor ik weg ging was er in het nieuws over de vulkaan van mount agung die op uitbarsten stond, toen ik dat hoorde was ik even bang dat het vliegtuig vanaf Jakarta niet verder zou gaan naar Bali en dat ik in Jakarta moest blijven wachten. Maar het is gelukkig allemaal goed gegaan in het vliegtuig. Ik vertrok vanuit Schiphol naar Jakarta en op dat moment had ik nog niet het idee dat ik echt voor zo een lange tijd naar Bali en Australië zou gaan. Het voelde meer alsof ik maar voor even met het vliegtuig ging en dan als ik geland was weer terug zou komen. Pas toen ik in Jakarta aan kwam en op zoek moest naar de Gates om mijn volgende vliegtuig te halen besefte ik me dat ik dit echt ging doen. Het was een beetje stressvol  om mijn volgende vliegtuig te halen in Jakarta omdat ik maar anderhalf uur overstaptijd had en mijn viliegtuig vanuit Amsterdam een beetje vertraging had. Daar kwam nog bij dat alles op het vliegveld van Jakarta heel slecht staat aangegeven en veel mensen daar geen of weinig Engels spreken. Maar uiteindelijk heb ik het vliegtuig net op tijd gehaald. Het kleine stukje van Jakarta naar Denpasar was zo voorbij. Ik zat naast het raam en zag net voor we landen de zee met een vissers bootje en het was zo'n mooi gezicht vanuit de lucht. Het vliegtuig landt op een landingsbaan die net naast de zee ligt, het leek dus net alsof we in de zee gingen landen.

Vanuit het vliegveld heb ik de taxi genomen naar mijn hostel en nu zit ik hier drie dagen in Kuta. Het is zo raar dat het maar drie dagen zijn, want het voelt alsof ik hier al weken zit. Ik heb het ook erg naar mijn zin hier! De mensen zijn heel aardig en het is leuk om zoveel mensen te leren kennen.

Ik heb tot nu toe alleen nog maar kuta gezien en ben verder vooral op het strand geweest om te gaan surfen, het is heel lekker om even niks te moeten doen!

Ik blijf denk ik tot maandag nog in kuta in dit hostel en dan ben ik van plan om naar Ubud te gaan!

Ik zal snel meer van mezelf laten horen :)

Oh trouwens de vulkaan is nog steeds niet uitgebarsten en er is verder ook niet heel veel nieuws over, mensen geven alleen aan dat je niet teveel richting het oosten moet gaan. En dus afstand moet houden vanaf de vulkaan.

1. Oma Oda:
    29 september 2017